Vuorijono näkyi koko päivän sisämaan puolella. |
Lepojaksoni päättyi aamupalaan vieraanvaraisten ystävien
luona. Heidän perheessään oli 15
kuukauden ikäinen kirkassilmäinen poika, jolla hymy oli herkässä. Siunausta
koko perheelle ja kiitokseni näin bloginikin välityksellä.
Matkani jatkui koko päivän käytännössä kaupungin halki.
Tällä kertaa yliarvioin matkaani. Se minun kartankatselupaikkani oli pyykkikärryn
päällä pihalla, netti toimi siinä, ehkä tuli oltua hieman huolimaton. Matkaa kertyi vain 94 km, tosin siinäkin oli
hommaa lukuisten liikennevalojen ja stop-merkkien kanssa. Isompia väyliä ajaessa tuntuun kuin ajaisi
loputtoman pitkässä ostoskeskuksessa.
No, totuuden nimessä on sanottava, että menin vähän aikaa jollakin
teollisuusalueella ja myöskin joillakin asuntoalueilla. Sisämaan puolella oli koko ajan korkea
vuoristo ja ajattelin, että kai se jossakin vaiheessa tulee ylitettäväksi.
Minulla on sellainen käsitys tällä hetkellä, että yksi
varaosapussi on jäänyt lentomatkan yhteydessä tullimiesten käsiin. Koitin saada jarrupaloja ja takahammasrattaan
Pekan mukaan, se myöhästyi päivällä. Pekka lähetti sen sitten LA:han ja sain
sen ystävieni luota. Vaihdoin hydraulisten vannejarrujen palat (joita ei tunnu
tavan pyöräliikkeissä olevan). Jarrut
ovat kyllä hyvät, mutta niiden säädössä olisi vielä tuotekehittämistä tai
sitten minä en osaa niitä säätää. Kun
aloin vaihtaa takahammaspyörää huomasin, että siinä hävinneessä varaosapussissa
oli vielä yksi työkalu, jota olisin tarvinnut hammaspyörän irrottamiseen. n Iso
lista ja sellainen ketjuavain kyllä oli, mutta vielä yksi olisi tarvittu!!!!
No, hammaspyörä jäi vaihtamatta tällä erää. Sitten ajattelin, että vaihdan
kuitenkin ketjun. Joku oli tökännyt minulle paikalla ollutta ketjua leveämmän
ketjun selityksellä, että kyllä se siinä pyörii. Pyörihän se, mutta piti sellaista rutinaa,
ettei sitä kestänyt Erkkikään. Kolmannesta kokeilemastani liikkeestä löysin
sopivan ketjun ja vaihdoin sen täällä majapaikassa. Ketjun katkaiseminen ja
liittäminen alkaa jo käymään, harjoittelin sitä töpeksien kotonakin. Nyt ei ketju rutise, ja jo toinen ketju
kahden päivän sisällä meni roskikseen.
Minun pitäisi vielä saada ratkaistuksi takavanteen ongelma
ja huomasin, että valotkin olivat hävinneet. Tarvittaisiin joku sähkömies. Vaihtajan puoleinen stefa vuotaa, olen
ajatellut konsultoida jonkun valmistajan edustajan kanssa. Itselläni olisi
sellainen ajatus, että jos lyhentäisin öljynvaihtovälejä, niin josko tämän
reissun kestäisi. Pyörä nyt vaatii hieman enemmän huomiota kuin
olisin halukas sille antamaan. Minä vaan mielelläni ajaisin ja keskittyisin
itseni huoltamiseen. Mutta kyllä kai se
on nieltävä nämä tekniset ongelmatkin, minkäs teet.
Huomenna, jos Luoja suo, kaupunki alkaa jäädä vähitellen
taakse ja siirrytään erämaahan. Minua on ”peloteltu” sillä ja meinaankin katsoa
karttaa hieman tarkemmin ainakin sen vuoksi, että en jää kuumaan
auringonpaisteeseen ilman vettä. Tällaisia tänään.
3 kommenttia:
https://www.youtube.com/watch?v=BZxwxv3UZ9M
Parin viikon kuluttua julkaisemassani Työurani osa 10 on maininta myös sinusta :)
Odotan mielenkiinnolla, mitähän tuleman pitää?
Lähetä kommentti